+93-747-159-153 — pphs1394@gmail.com
photo3

برنامه آموزش غیر حضوری در پگاه

April 29, 2020

اولیای گرامی دانش آموزان پگاه،

آغاز سال تعلیمی ۱۳۹۹ را به همه شما خوبان تبریک می گوییم. امیدواریم این سال را با خوشی، صحتمندی و موفقیت به پایان رسانید.

متأسفانه شیوع مرض کرونا، آغاز سال تعلیمی ۱۳۹۹ را با مشکل مواجه ساخت و باعث شد فعالیت ها و برنامه های آموزشی، آن طوری که باید، انجام نشود. انتظار داریم این مشکل به زودی حل شود و روند طبیعی و معمولی آموزش و پرورش دوباره آغاز شود.

لیسه پگاه بنا بر تعهدی که در قبال آموزش و پیشرفت تعلیمی دانش آموزان خود دارد، نمی خواهد جریان درس در ماه حمل به طور کامل قطع گردیده و دانش آموزان دچار سردرگمی و بی برنامگی شوند. هیأت اداری و تدریسی پگاه تصمیم گرفته اند برنامه های درسی دانش آموزان را در جریان ماه حمل، به صورت غیر حضوری برای دانش آموزان ارایه دهند. صمیمانه انتظار داریم خانواده های محترم در تحقق این برنامه با ما همکاری کرده، با تطبیق آن در خانه و ارایه پیشنهادات ارزشمند، آن را به یک برنامه موفق و موثر تبدیل کنند. اقدامات، روش ها و ابزارهایی را که ما در نظر گرفته ایم، موارد زیر اند:

۱- تقسیم اوقات درسی ویژه ای برای ماه حمل آماده شده است. تعداد جلسات درسی هر مضمون در طول ماه، نظر به ضرورت آن مضمون، در نظر گرفته شده است. این تقسیم اوقات از طریق گروه های تلگرام هر صنف در اختیار خانواده ها و دانش آموزان گذاشته می شود.

۲- در کنار گروه های تلگرام هر صنف که خانواده ها از قبل عضو آن هستند، صنف های مجازی با استفاده از نرم افزار google classroom برای هر پایه درسی ساخته شده است. دانش آموزان می توانند کارها و فعالیت هایی را که معلمان پیشنهاد می کنند، از آنجا دریافت کرده و خود گزارش فعالیت شان را از آن طریق با معلمان شریک سازند. این نرم افزار از ظرفیت بالایی برای تدریس غیر حضوری برخوردار است و یکی از محبوب ترین و مروج ترین نرم افزارها به شمار می رود. برنامه های آموزشی پایه های اول تا سوم تنها از طریق گروه های تلگرام شریک ساخته می شود.

۳- یک ویدیوی آموزشی از نحوه استفاده خانواده ها و دانش آموزان از نرم افزار google classroom توسط همکاران ما آماده شده و از طریق گروه های تلگرام با همه خانواده ها شریک ساخته می شود.

۴- کود عضویت هر صنف مجازی در google classroom از طریق گروه های تلگرام در اختیار خانواده ها گذاشته می شود. نحوه استفاده از کود و عضو شدن در صنف های مجازی، در ویدیو توضیح داده شده است. پیشنهاد ما این است که در صنف های هفتم تا دوازدهم، عضویت را با حساب و مشخصات خود دانش آموز انجام دهید؛ اما در صنف های چهارم تا ششم، این مسوولیت را یکی از اعضای خانواده به عهده بگیرد.

۵- در طول ماه حمل در هر کدام از شعبه های پگاه یک نفر از مسوولان اداری مکتب حضور دارد. خانواده هایی که می خواهند معلومات بیشتر در مورد برنامه ها و فعالیت های پگاه دریافت کنند، و یا برخی مواد آموزشی لازم دارند، می توانند با مراجعه نزد آنان، مشکل خود را رفع سازند.

۶- از آنجایی که برای تطبیق برنامه های درسی، یک ماه زمان کمی نیست، بنابرین، درس هایی که در این مدت ارایه می شود، در آغاز ماه ثور به صورت کلی و فشرده مرور خواهد شد. خواهشی را که از خانواده ها و دانش آموزان داریم این است که در طول ماه حمل جریان درس را به طور جدی تعقیب کنند و فعالیت های پیشنهاد شده را به طور درست و کامل انجام دهند. این فعالیت ها جزو فعالیت های سال دانش آموزان حساب شده و بخشی از امتیازات ماهانه و سالانه، از رهگذر آن، در نظر گرفته می شود.

۷- خانواده هایی که دسترسی به انترنت ندارند، می توانند با مراجعه به مکتب، برنامه یک هفته ای درس را به صورت سافت یا پرنت شده دریافت کنند. همچنین کتابخانه مکتب در طول ماه حمل باز است. دانش آموزان تمام پایه ها و به خصوص دانش آموزان پایه های ابتدائیه می توانند با مراجعه به آن، کتاب های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

۸- انتظار داریم خانواده های محترم و نیز دانش آموزان در کنار اینکه خود جریان و فعالیت های درسی را جدی می گیرند، دانش آموزان و خانواده های دیگر را که خبر ندارند، در جریان بگذارند تا از فعالیت های درسی عقب نمانده و سکتگی در روند آموزشی شان ایجاد نشود.

آرزو داریم ویروس کرونا هر چه زودتر نه تنها از کشور ما که از سراسر جهان از بین برود تا صحتمندی، سرخوشی، آرامش و کار و فعالیت باز گردد. این کار با رعایت توصیه های لازم بهداشتی و نیز همکاری صمیمانه مردم و نهادهای صحی به راحتی قابل انجام است. صحتمندی شما و همه خانواده های گرامی را آرزومندیم.

موفق و سرفراز باشید.

شورای مدیریتی لیسه پگاه

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x