+93-747-159-153 — pphs1394@gmail.com

سال ۱۳۹۹، زیر سایه کرونا

December 28, 2020

سال ۱۳۹۹ از بی پشینه ترین سال ها، در تاریخ معاصر زندگی بشر است. شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد بشری که تا این حد، از ابزارها و توانمندی های علمی برخوردار است، چنین درمانده و غافلگیر شود. شیوع ویروس کرونا، تکانه شدیدی بر پیکر جهان و جهانیان وارد کرد. در فاصله کمتر از یک ماه، تمام بازارهای بزرگ جهانی به رکود رفت و هزاران شرکت و موسسات تولیدی و خدماتی تعطیل شد. میلیون ها انسان مجبور شدند، در کنج خانه های خود پناه برند تا بدین طریق، خود را از شر ابتلا به این ویروس همه گیر، نجات بخشند. با آن هم، تا کنون بیشتر از سه میلیون انسان در سراسر جهان به دام آن افتاده اند و چندین هزار دیگر، قربانی شده است.

موسسات آموزشی از جمله اولین موسساتی بودند که در اکثر کشورهای جهان تعطیل شد و میلیون ها کودک از حضور به مکتب و فراگیری مستقیم دانش باز ماندند. کشورهایی که از یک طرف تجربه آموزش آنلاین و غیر حضوری را داشتند، و از طرف دیگر، از مدیریت سالم و حساب شده ای برخوردار بودند، به زودی توانستند طرح بدیل خود را روی دست گیرند و برنامه های آموزشی خود را با استفاده از نرم افزارهای قابل استفاده در دنیای مجازی، پیش ببرند. اما کشورهای دیگری مانند افغانستان، که متأسفانه هیچکدام این موارد را نداشتند، دچار آشفتگی و سردرگمی شدیدی شدند و ناگزیر همه چیز را رها کردند.

لیسه پگاه یکی از جمله نادرترین لیسه های افغانستان بود که برنامه های مشخص آموزشی را در این دوره روی دست گرفت. این ویدیو گزارشی از فعالیت های پگاه در این سال پر از چالش و دشواری ها است. امیدواریم از تماشای آن لذت ببرید.

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x