+93-747-159-153 — pphs1394@gmail.com
IMG_5423

آغاز امتحانات وسط سال ۱۳۹۸

July 16, 2019

امروز ۲۵ سرطان ۱۳۹۸ خورشیدی، همزمان با تمام مکتب ها در ولایت های سردسیر، امتحانات وسط سال در لیسه پگاه و مکتب متوسطه پگاه نیز آغاز شد. امتحانات امسال نظر به سال های قبل، حدود ده روز دیرتر برگزار شد. این پیشنهاد از سوی وزارت معارف افغانستان و به منظور جلوگیری از رخصتی های ناخواسته در ماه اسد صورت گرفت.

به دلیل کمبود جای، برگزاری امتحانات امسال نیز در لیسه پگاه در دو نوبت در روز برنامه ریزی شده است. امتحان دانش آموزان بخش دختران در دور اول و امتحان دانش آموزان بخش پسران در دور دوم برگزار می گردد. اما در مکتب متوسطه همه دانش آموزان امتحانات خود را در یک نوبت سپری می کنند.

در نیمه اول سال تعلیمی ۱۳۹۸، به طور کل ۱۱۲۵ دانش آموز تحت پوشش رسمی برنامه های آموزشی پگاه قرار داشت. از این جمله ۴۵۷ نفر (۴۰٫۶%) دختر و ۶۶۸ نفر (۵۹٫۴%) پسر می باشد.

سوالات امتحانی در لیسه پگاه در چهار کته گوری چهارجوابه، درست و نادرست، جاخالی و توضیحی آماده می شوند. این گونه سوالات از یک طرف معلم را کمک می کند تا توانایی های فکری و دقت دانش آموزان خود را به صورت بهتر ارزیابی کند، از جانب دیگر دانش آموز نیز در ارایه پاسخ های مناسب، احساس راحتی می کند. برگه های امتحانی به طور کامل، از سوی کمیته امتحان و ارزیابی چاپ شده در روز امتحان در اختیار دانش آموزان قرار داده می شود.

امتحانات وسط سال، قرار است تا دهم ماه اسد ادامه یابد. بعد از آن دانش آموزان تا تاریخ ۲۵ ماه اسد، به مدت ۱۵ روز در تعطیلات تابستانی و رخصتی عید قربان می باشند. دور دوم سال تعلیمی روز شنبه ۲۶ ماه اسد، آغاز خواهد شد.

 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x