+93-747-159-153 — pphs1394@gmail.com
81114 - Copy

ماه بیگم اعتمادی

August 12, 2019

ماه بیگم از جمله دانش آموزانی است که در سومین سال تأسیس پگاه (۱۳۹۶) به عنوان دانش آموز صنف یازدهم وارد این مکان آموزشی شد. قبل از آغاز سال تعلیمی، در زمستان ۱۳۹۵ او در برنامه کلاس های مهارت زندگی نیز اشتراک کرد و با علاقمندی و اشتیاق، فعالیت های آن را دنبال می کرد. ماه بیگم دختر فعال، پرکار و دارای آرزوهای بلند است. او تا صنف دهم در مکتب هایی درس خوانده است که از وضعیت و کیفیت خوب آموزشی برخوردار نبوده اند؛ به همین خاطر از زمانی که در پگاه آمد، سنگینی برخی از درس ها و مضمون ها، به صورت غیر قابل تحملی او را تحت فشار قرار می داد؛ اما تلاش، پشتکار و آرزوهای بلندش مانع این می شد که سختی ها و سنگینی های درس و مضمون، او را ناامید ساخته مانع حضورش در صنف و مکتب گردد.

ماه بیگم در نخستین سال ورودش در پگاه، بعد از اینکه با چگونگی برنامه ها و فعالیت های مکتب آشنا شد، عضو گروه ناظمان پگاه نیز شد و به خوبی این مسوولیت اش را پیش برد. در کنار آن در برگزاری برخی محفل ها و برنامه های مکتب نیز با شورای دانش آموزان پگاه همکاری می کرد. اما در سال ۱۳۹۷ که صنف دوازدهم مکتب بود، بیشترین تمرکز ماه بیگم روی درس های مکتب و برخی فعالیت های بیرون از مکتب بود. او عضو انجمن اجتماعی رضاکاران افغانستان و عضو انجمن امید جوانان دایکندی بود. در کنار آن در برنامه های شبیه سازی سازمان ملل در سال ۱۳۹۷، گامی برای همزیستی، ۱۳۹۶، و برنامه توانمند سازی زنان در لویه جرگه افغانستان نیز اشتراک کرد.

ماه بیگم در ماه های اخیر سال تعلیمی ۱۳۹۷، موفق به دریافت بورسیه ۱۸ ماهه مرکز Espalo Scholaship در آمریکا شد. قرار است او از طریق این برنامه، صنف های یازدهم و دوازدهم اش را در آمریکا از نو بخواند. به همین خاطر با پایان یافتن سال تعلیمی ۱۳۹۷ راهی آمریکا شد و فعلاً در آن کشور مصروف درس و آموزش است.

برای ماه بیگم آینده ای سرشار از موفقیت و کامیابی آرزومندیم.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x