+93-747-159-153 — pphs1394@gmail.com

برنامه پایان سال برای معلمین و کارمندان اداری

December 19, 2020

روز سه شنبه، ۲۵ قوس ۱۳۹۹، لیسه پگاه محفل سالیانه ی پایان سال برای معلمین و کارمندان اداری را برگزار کرد. این برنامه هر ساله با مدیریت و برنامه ریزی مدیریت فرادرس پگاه برگزار می شود. در این برنامه کتایون سلطانی، معلم دری اصول صنفی، و طالب حسین ساحل، معلم ادبیات دری در لیسه پگاه، اجرای برنامه را در دست داشتند. برنامه با دکلمه های شعر آغاز شد. سپس آقای حفیظ الله ابرم، رییس هیات مدیره پگاه، در مورد تاثیرات ویروس کوید-۱۹ روی نظام آموزشی به خصوص مشکلات مالی که لیسه پگاه با آن مواجه شد، صحبت کرد. وی در ضمن از همکاری معلمین، دانش آموزان و اولیای دانش آموزان تشکر کرد و نیز این که برنامه های تدوین شده ی تدریس آنلاین از طرف تیم مدیریتی پگاه را با حوصله مندی تمام روی دست گرفتند. به قول آقای ابرم، اگرچند ناآشنایی همگی با این برنامه در اول سبب اختلالات در برنامه های درسی می شد اما امروز میتودهای روش آنلاین مبدل به یکی از بهترین و اساسی ترین اصول در کنار تدریس حضوری در پگاه شده است. آقای ابرم هم چنین از آصفه باتوری دانش آموز صنف دوازدهم به طور ویژه تشکر کرد که در جریان قرنطین با دوستان خارجی خود صبحت کرده و یکسری زمینه برخی کمک هایی را برای مکتب فراهم کرده است. آقای ابرم یاد کرد که اگر همه اعضای یک نهاد خود را عضو تاثیرگذار، نه مصرف کننده، ببیند نه تنها بلوغ والای فکری و شخصیتی شان را نشان می دهد بلکه باعث می شود هر یک در بخش خود سهم فعالی را در تقویت برنامه های مفید و کم کردن مشکلات نهاد به دوش گیرند. آقای ابرم همچنان از آقایان ریاست علی رییس موسسه به خاطر همکاری شان در بخش آدیت مالی پگاه و نیز آقایان انجنیر محمد عیسا و احمد ثمیر خردیار، دو تن از شخصیت های اجتماعی مقیم در استرالیا به خاطر حمایت شان در راه اندازی برنامه آموزش آنلاین زبان مادری تقدیر و تشکر کرد.

بعد از آقای ابرم، آقای حبیب الله ماهر، مدیر شعبه لیسه پگاه، از همه معلمان و کارمندان اداری پگاه برای زحمات شان در طول سال قدردانی کرد. وی همچنین در مورد برنامه های آموزشی پگاه در سال تعلیمی ۱۳۹۹ معلومات داد. برای تغییر جو جلسه، خانم سلطانی و آقای ساحل، مجریان برنامه، از خانم حمیده فیضی، معلم زبان پشتو، خواستند تا در مورد یک تعداد از همکاران خود حرف بزنند. خانم فیضی با خوش طبعی تمام توانست خاطره های خوبی از جمعی از همکاران خود یادآوری کند و لحظه ای خاطر همه ی اعضای برنامه را شاد سازد. سپس آقای رضا رهیاب، مدیر شعبه متوسطه ۲ پگاه، گزارشی از پایان نامه ی بخش ماستری خود را تحت عنوان “بررسی سیستم ارزشیابی پگاه با استفاده از الگوی ارزشیبای سیپ(CIPP)” برای حاضران ارایه کرد. براساس گزارش وی، کاررایی فعالیت های کنونی پگاه براساس نظریه ی سیپ تقریبا در یک سطح بالتر از متوسط قرار دارد. وی این نتیجه گیری را براساس بررسی از امکانات موجوده پگاه در بخش تدریسی و اداری، شیوه های تدریسی معلمان و برنامه های توسعه فردی اداره پگاه انجام داده بود.

بعد از آقای رهیاب، مدیریت بخش فرادرس ویدیوی گزارشی را که از کار معلمان در جریان دوره ی قرنطین ساخته بود به نمایش گذاشت. قبل از شروع ویدیو نجیب سروش، مدیر بخش فرادرس پگاه، در مورد ویدیو به طور مختصر معلومات داد. با هنرمندی یحیی آرض، مسول بخش گرافیک لیسه، این ویدیو به راحتی توانست هم جنبه ی سرگرمی را با پشت صحنه های خنده دار از جریان ثبت داشته باشد و هم احساس غرور و افتخار برای تک تک از معلمان و مسولین برای کارشان در جریان یک بحران بدون کدام سرمایه ی گزاف حمایتی و مالی خلق کند. بعد از ختم ویدیو، خانم آمنه قربانی، مدیر شعبه ی متوسطه ۳، از کار همکاران خود در شعبه جدید التأسیس نمبر۳ تشکر کرد و گزارش مختصری را از فعالیت های شعبه ی ۳ در جریان سال ارایه داد. بعد از آن آقای سروش دوباره روی صحنه آمد تا هم تصدیق نامه های آن کارمندانی را که قرارداد شان با پگاه تمام شده است، تسلیم کند و هم از حمایت مالی آصفه باتوری، دانش آموز صنف ۱۲، برای لیسه سپاسگزاری کند. آقای سروش گفت در عصری که کمتر دانش آموزی حس تعلیقیت این چنینی به مکتب خود دارد، معرفی پگاه توسط آصفه نه تنها نشان دهنده ی روح بززگ اش هست بلکه باعث می شود تا تصویر متفاوت تری از افغانستان به مخاطبان خارجی خلق شود. تصویری که فراتر از خشونت و جنگ و ناامنی است. سپس وی از آقای ابرم خواست تا سپاس نامه یی را که مکتب برای آصفه در نظر گرفته است برایش اهدا کند. آقای ویس حکمت، معلم تعلیمات مدنی و تاریخ در پگاه، دو قطعه شعر را که در وصف جامعه ی چندین دهه قبل و امروز بود خواند. یکی از شعرها قطعه ای از پروین اعتصامی بود (محستب و مست) که گویای جامعه ی دورانش بود. و قطعه دیگر شعر طنزآمیز ستون هشت شب روزنامه ی هشت صبح را خواند که ماجرای برگشت سعدی از سفر در قرن ۱۴ است و مشکلاتی که به خاطر انترنت و شبکه های اجتماعی مواجه می شود. وی با توصیفات خود توانست اعضای حاضر در برنامه را بخنداند و شاد سازد. برنامه امروز با شعرخوانی مجریان و بازگویی خاطره ها توسط معلمان و گرفتن عکس های یادگاری سال به پایان رسید.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x