+93-747-159-153 — pphs1394@gmail.com
photo_2020-12-20_11-41-07

متوسطه نمبر ۳

November 24, 2020

مکتب متوسطه پگاه نمبر ۳ در حوت سال ۱۳۹۸ به طور رسمی تاسیس شد. این مکتب در ساحه جعفر آباد قلعه واحد ناحیه سیزدهم شهر کابل موقعیت دارد. به دلیل وضعیت پیش آمده ناشی از بحران کرونا برنامه های حضوری این مکتب در ماه سنبله سال ۱۳۹۹ به طور رسمی آغاز شد. این مکتب دارای شش صنف درسی که شامل کلاس های اول تا ششم است می باشد. به طور اوسط در هر کلاس پانزده دانش آموز درس می خوانند که در مجموع تعداد کل دانش آموزان این شعبه ۹۶ دانش آموز می باشد. به تعداد ۱۲ معلم، ۲ کارمند اداری و ۳ کارمند خدماتی در این مکتب مشغول کار هستند. معلمانی که در این مکتب استخدام شده اند دارای درجه تحصیل لیسانس بوده و هر کدام مطابق با رشته تحصیلی خود در کلاس ها تدریس می کنند. شیوه تدریس در کلاس ها بر اساس یادگیری مشارکتی بوده و دانش آموزان در کلاس درس به صورت گروهی و در گروه های سه تا چهار نفره با هم کار می کنند.
محیط مناسب آموزشی یکی از الزامات مهم برای تعلیم و تربیت کودکان است. به هر اندازه که محیط آموزشی معیاری تر باشد آموزش به کودکان موثر تر خواهد بود و کودکان با علاقه و شوق بیشتر به مکتب خواهند آمد. به هر اندازه که فضای تفریح کودکان بزرگ و سرسبز باشد میزان استرس کودکان کم تر شده و می توانند با بازی و ورزش انرژی خود را به درستی مصرف کرده و با ذهنی آرام و باز آماده فراگیری درس های شان در کلاس باشند. همچنان محیط سرسبز و معیاری این امکان را فراهم می سازد تا بتوانیم بسیاری از مضامین را به صورت زنده و عملی تدریس کرده و مشکلات ناشی از تدریس تئوری را از بین ببریم. شعبه سوم پگاه نیز با همین هدف و به منظور ایجاد فرصت برای آموزش موثر به کودکان به فعالیت آغاز کرد.
برنامه هایی که در این شعبه متناسب با امکانات فعلی اجرا می شود شامل برنامه های تفریحی هدفمند؛ برنامه ها و مسابقات ورزشی متناسب با توان و علاقمندی دانش آموزان؛ برنامه های آگاهی دهی به دانش آموزان مثل تغذیه سالم، شیوه مطالعه، کار با ابزار، و استفاده از زمان؛ مطالعه در فضای باز؛ رسامی در طبیعت؛ تدریس مضامین ساینسی به صورت عملی؛ برنامه های فرهنگی نظیر داستان نویسی، دکلمه، تئاتر و مسابقات تفریحی؛ ایجاد ارتباط با اولیا و جلسات اولیا مربیان و نظارت و ارزیابی مستمر می شود.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x